Valgeir Sigurðsson-Draumalandið (2010)

on 10 Nisan 2013 Çarşamba
Valgeir ile tanışmam belki de pek çoğumuz gibi Björk sayesinde oldu.Kendisi hayalet müzisyen bana göre,hep duyuyoruz aslında onu ama kim olduğunu bilmiyoruz.
Kendisi prodüktör ve ilk 2007 yılında artık bu görünmezliğe bir son vermek adına Ekvilibrium adlı ilk albümünü yayınladı.Fakat kulaklarımın Valgeir'i işitmesi 2010 yılında çıkardığı Draumalandið albümü ile oldu.
Kendimce İzlanda'ya ve İzlandiklerin soğuk tavırlarındaki insanın içini üşüten müziklerine olan sempatimden dolayı,hemen albümle kaynaştım.
Aslında bu albüm Dreamland adlı belgeselde kullanılan müziklerden oluşturulmuş bir soundtrack albümü,kliplerinde de zaten bu belgeselden görseller bulabilirsiniz.


Adamın yaptığı müziği sadece şu şekilde nitelendirebilirim sanırım.

"Nefes almayı dert etmeden suda yüzmek gibi."

-Geçtiğimiz 21Şubat'ta kendisini Salon'da izleme fırsatı buldum.Nadia Sirota ile muhteşem bir uyum içerisindelerdi.Nadia viyolasını "ağlatırken" Valgeir ise piyanosu ile sert ve keskin vuruşlarla ona katılıyordu.Benim için ayrı bir masal dünyasına adım atmak gibiydi açıkçası.Dinlerken üşüdüm,tüylerim diken diken oldu.

"İzlanda'nın buz gibi havası,piyano ve keman.İnsan ruhunu daha güzel hiç birşey arındıramaz."








0 yorum: